Mikkel Ryborg fik i august en parkeringsbøde på 795 kroner. Det fik han på trods af, at han havde betalt for sin parkering. Det skriver TV2 Østjylland.
Han havde downloadet firmaet EasyParks app, men app'ens GPS lokaliserede ham til et andet område end der, hvor bilen holdt parkeret. Derfor kontaktede han firmaet bag EasyPark, Europark.
- Europark siger, at jeg skal betale bøden, og at det er mit eget problem. De truer mig inkasso, hvis jeg ikke betaler inden 14 dage. Til sidst siger EasyPark, at de gerne vil betale min bøde, fordi jeg har haft den her oplevelse, siger Mikkel Ryborg til TV2 Østjylland.
Landechef hos EasyPark, Bernd Reul, er ærgerlig over den oplevelse Mikkel Ryborg har haft. Han fortæller samtidig, at det kun er i to ud af cirka 10.000 tilfælde, at der er fejl i registreringen af brugerens placering.
- I det tilfælde at afgiften er vores fejl, for eksempel i forkert opmåling af p-pladsen på kortet, der vil vi selvfølgelig dække afgiften, forsikrer Bernd Reul til TV2 Østjylland.