Af Julie Jo Boding
jubo@dny.dk
@BRØD:Der er dårlige muligheder for at klage, når hårfarvningen hjemme ender i alvorlige hududslæt.
Det kan være en af årsagerne til, at de danske forbrugere for tredje år i træk placerer kosmetikbranchen helt i bunden af forbrugerindekset. Alligevel vælger forbrugerminister Lars Barfoed (K) at sætte fokus på andre områder som for stort SMS-forbrug og brugte biler.
Hvorfor fokuserer du ikke på de steder, det ser dårligt ud?
»Det at lave en analyse i forbrugerredegørelsen er ikke den eneste måde at reagere på,« siger ministeren.
Hvornår tager I så hånd om de dårligste brancher?
»Vi prøver at tage fat i alle de problemer, vi kan se i forbrugerredegørelsen. Men jeg har ikke umiddelbart nogle initiativer til lige kosmetik og rengøring. Jeg håber, at de selv bliver opmærksomme på problemet og prøver at løfte deres image,« lyder det fra Lars Barfoed.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.