Når man trækker trolleyen gennem afgangshallen i Københavns Lufthavn, er det ikke kun gode spisesteder, TAX FREE-shopping, chokolade og kendte tøjbutikker, der skal inspirere og give den gode start på rejsen. Københavns Lufthavn satser yderligere på oplevelser og åbner for første gang et showroom, hvor bilmærket Mazda bliver den første samarbejdspartner.
Det er en del af en ny kommerciel satsning i lufthavnen, som flere gange er kåret som blandt verdens bedste. Ifølge Morten Juul skal et større fokus på oplevelser både udvikle shoppingområdet til glæde for passagererne og åbne op for nye markedsføringskanaler.
- Vi vil gerne være med til at skabe oplevelser i vores shoppingunivers og tilføre en ny dimension, som man ikke ser andre steder i verden. Det er vores ambition at skabe fremtidens retail-oplevelser – og dette er den spæde start, som vi skal bygge videre på med data og indsigter. Vi vil gøre tiden i lufthavnen mere oplevelsesrig og give vores gæster flere muligheder udover det i forvejen gode udvalg, vi tilbyder, siger Morten Juul, der som Media Partner i Københavns Lufthavn har ansvaret for det nye showroom.
Book en prøvekørsel på vej på ferie
Passagerer i Københavns Lufthavn bruger i gennemsnit 47,5 minutter i shoppingcentret, og med millioner af årlige rejsende er potentialet for markedsføring enormt. Ifølge Neno Stojanovic, Marketing Manager hos Mazda Danmark, er showroomet i lufthavnen en unik kanal til at nå potentielle kunder.
- Der kommer mange mennesker gennem Københavns Lufthavn, så det er et attraktivt sted at eksponere sit brand. Det at se på ny bil er i høj grad en taktil oplevelse. Med showroomet kan vi supportere vores forhandlere ved at vise den nye Mazda CX-60 frem og lade potentielle bilkøbere udforske bilen, konstaterer Neno Stojanovic.
Mazda CX-60 er nyeste skud på stammen fra den japanske bilgigant. Foto: PR