I would like one Skvaasssj. Sådan lød det i slutfirsernes legendariske Tuborg Squash-reklamer med makkerparret Jacob Haugaard og Finn Nørbygaard. Og sådan kommer det – måske – til at lyde igen?
I hvert fald bliver der de kommende uger blæst gevaldigt nyt liv i den klassiske danske appelsinsodavand med det spøjse grøntsagsnavn, melder Tuborg i en pressemeddelelse.
I en historisk relancering, som bryggeriet selv kalder det, vil Squash-sodavanden ud over den velkendte appelsinsmag få følgeskab af tre nye sukkerfri varianter i form af Tuborg Squash Appelsin, Tuborg Squash Fersken og Tuborg Squash Sportsvand.
Det hele opdateres med et mere tidssvarende design og vil blive flankeret af et nyt reklameunivers, der har en rød tråd til de populære kiosk-reklamer, hvor Jacob Haugaard forgæves forsøger at lære Finn Nørbygaard at udtale Squash korrekt.
- Tuborg Squash har på en måde stået for noget særligt dansk lige siden de gode gamle reklamer, men med tiden har vores smag og tone også ændret sig. Derfor gør vi nu sodavanden mere tidssvarende med nye smagsvarianter og nyt design, som vi håber vil falde i danskernes smag, siger Allan Aagaard Jensen, Brand Manager hos Carlsberg Danmark.
Den nye serie af Tuborg Squash-sodavand vil være på hylderne landet over fra uge 5.
Udover den klassiske Tuborg Squash med appelsinsmag følger disse tre sukkerfrie varianter - ingen er (måske forståeligt nok) med smag af rigtig squash. PR-foto/ Tuborg