Kendt flødebolle-familie dropper Szigethy som rådgiver

Mark Szigethy er færdig som investeringsrådgiver for Spangsberg-familien, der er kendt for at lave flødeboller.
Mark Szigethy (th) er færdig som investeringsrådgiver for Michael Spangsberg (tv).
Mark Szigethy (th) er færdig som investeringsrådgiver for Michael Spangsberg (tv). Foto: Bax Lindhardt, Simon Bohr, Scanpix.

Nogle af Danmarks mest fremtrædende erhvervsfolk går fra hinanden. Det skriver Børsen.

Det er Spangsberg-familien, der både laver den folkelige Samba-flødebolle og luksusudgaven, der koster over en femmer stykket, som stopper samarbejdet med Mark Szigethy.

Szigethy var med i den gruppe af kulørte erhvervsmænd, der op til finanskrisen gik under navnet 'Milliardærklubben'. Her var han børsmægler.

Mark Szigethy har fungeret som investeringsrådgiver for Spangsberg-familien, der har tjent godt på salget af småkagevirksomheden Karen Volf og forlystelsesparken BonBon-land.

Ifølge Børsen kommer bruddet efter millionlussinger i en række af de virksomheder, der er investeret i.

- Han har spillet en hovedrolle i flere af vores investeringer, men det gør han ikke længere. Vi havde på et tidspunkt den holdning, at Mark var mere værd for os tæt på kroppen end langt fra, fordi han kendte de her mange investeringer bedst, siger Torben Bjørn Christensen, der er direktør i Spangsberg-familiens investeringsselskab Po-Ma Invest, til Børsen.

Michael Spangsberg, der er direktør i Spangsberg Chokolade, ønsker ikke selv at udtale sig.

Mark Szigethy siger, at flødebolle-familien skal have tålmodighed med investeringerne.

- Hvis du investerer i små virksomheder, skal de først i gang. Du kan ikke måle dem på de første par år. Hvis du havde gjort det med YouTube eller de andre, vi alle sammen sidder og berømmer, havde resultatet nok også været et lidt andet, siger Mark Szigethy til Børsen.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.