Et sæt citationstegn er de seneste dage blevet genstand for en hel del morskab på det sociale medie Reddit.
For citationstegnene er ikke helt tilfældigt placeret.
På en glasdør ind til den bygning, der huser Sønderborg Kommunes borgerservice, er ordet borgerservice sat i citationstegn. Det optræder ved siden af et skilt, der viser, at indgangen til netop borgerservice kan findes rundt om hjørnet på adressen Rådhusstræde 10.
Det har fået flere brugere på det sociale medie til at more sig:
”Der kan man sgu da tale om at have selvironi. Det er eddermame sjovt!” skriver brugeren ’johnjohn1913’, mens ’ElKrissoBakko’ skriver, at ”det fandme (er) et sjovt selvmål”.
Brugeren ’Buffalox’ nøjes blot med at konstatere: ”Sikkert skrevet af en "tilfreds" borger.”
"Det er ikke passende"
Tirsdag morgen havde så mange reddit-brugere stemt på opslaget, at det var det mest populære på den danske Reddit-side. I skrivende stund er opslaget nummer syv på listen med omkring 240 stemmer.
(Artiklen fortsætter under billedet)
(Klik på billedet for at se en større version af, Sønderborg-opslagets placering på Reddit)
I Sønderborg Kommune siger borgerservicechef, Susanne Krogh, at hun ikke har tænkt nærmere over citationstegnene, selvom hun har gået forbi adskillige gange.
- Hvorfor der er sat citationstegn omkring borgerservice, og hvad man har forestillet sig og tænkt, kan jeg ikke svare dig på. Det giver jo ikke mening, for det kræver jo en forklaring, når man sådan sætter citationstegn rundt om. Det er ikke passende i den sammenhæng, siger Susanne Krogh til Avisen.dk.
Hun forklarer, at det er kommunens tekniske afdeling, der i sin tid har sat skiltet op som en hjælp til borgerne. Flere gik nemlig forkert, når de forsøgte at komme ind til borgerservice via glasdøren, hvor skiltet er påklistret. Den dør har tidligere fungeret som indgang, men er nu aflåst.
Nyt skilt
Det ærgrer Susanne Krogh, at skiltet nu bliver til grin på internettet, og derfor skrider hun nu til handling.
- Hvis det kan resultere i, at det kan ligge i toppen på sådan en side, så skal vi kigge på det. Vi skal have lavet et nyt skilt, siger Susanne Krogh.
Nu er kommentarerne nok ikke møntet på Sønderborg Kommune, men hvad synes du egentlig om, at nogle folk har det sjovt og skriver hånligt om skiltet?
- Man kan aldrig vide, hvorfor folk gør grin med det. Nogle har måske haft en oplevelse, der peger i den retning. I de kredse jeg kommer, hører jeg både om gode og dårlige oplevelser med borgerservice. Det er nok det, man skal holde kommentarerne op imod, siger Susanne Krogh.
Borgerservicechefen tager nu fat i de relevante kolleger, for at få opklaret, hvorfor man i sin tid skrev, som man gjorde.
Borgerservicechef Susanne Krogh - Foto: Sønderborg Kommune