Med hue, hættetrøje og håndtegn rapper ”Pak fra det pakkende pak” begejstret om sit job i den nye musikvideo ”Jeg leverer varen”, der foregår i en lagerhal et sted i transport-Danmark. Og musikvideoen vækker stor begejstring; med mere end 2,3 mio. online visninger er den blevet så populær, at den netop er kommet på verdens to største streamingtjenester Spotify og TIDAL.
Den humoristiske musikvideo følger efter tre øvrige kampagnefilm, som har kørt på Facebook og YouTube i efteråret. Se den her:
Kampagnen er en del af image- og rekrutteringskampagnen ”Job i Transport”, som 3F, Dansk Industri og Dansk Erhverv i fællesskab står bag i regi af fondene Transportens Udviklingsfond og Godstransportens Udviklings- og Uddannelsesfond. Baggrunden er, at godstransportbranchen mangler folk. Gennemsnitsalderen er høj, og tilgangen til branchen for lav.
Ifølge de seneste fremskrivninger vil godstransportbranchen få brug for op mod 2.500 nye chauffører om blot få år. Samtidigt ønsker kampagnen at gøre op med chaufførjobbets blakkede ry og sprede budskabet om, at godstransportbranchen tilbyder spændende jobs med alsidige arbejdsdage, stort ansvar og en god overenskomstmæssig løn.
Læs mere om kampagnen her, hvor du også kan teste om din fremtidlige karriere ligger inden for transport.
Ovenstående indhold er sponsoreret