Man skal aldrig gå tilbage til en fuser.
Måske har Justin Timberlake ikke hørt den regel, eller også har han noget i ærmet. Måske har han bare fået blod på IT-tanden efter at have spillet Napster-grundlæggeren Sean Parker i filmen "The Social Network".
Sammen med medievirksomheden Specific Media har han i hvert fald købt resterne af det sociale netværk Myspace for 181 millioner kroner.
"Der er brug for et sted, hvor fans kan indgå i et samspil med deres yndlingskunstnere, lytte til musik, se videoer, dele og opdage fede ting og bare mødes," siger Justin Timberlake i en pressemeddelelse.
"Myspace har potentialet til at være det sted," siger han om hjemmesiden, der druknede i sin egen succes og nu er stendød.
Timberlake skal nu udvikle Myspaces nye identitet for Specific Media.
"Vi glæder os til at samarbejde med nogen, der er så talentfuld som Justin Timberlake, som skal styre forretningsstrategien med sine kreative ideer og visioner for at forandre Myspace," siger Tim Vanderhook, der er direktør for Specific Media.
Myspace blev i 2005 solgt for tre milliarder kroner til mediemagnaten Rupert Murdoch, og siden er det kun gået ned ad bakke for det sociale netværk, der altså nu er blevet solgt igen for "sølle" 181 mililioner kroner.