Det fortsætter op ad bakke for restaurantkæden Jensens Bøfhus. Farven på regnskabets bundlinje er tæt på en blodrød bøf. Og nu fortæller regionschef Morten Steenberg, at et nyt menukort sidste sommer ramte langt fra bulls eye.
I juni skiftede restaurantkæden sit menukort ud. Ud røg rejecocktail og råstegte kartofler,og ind kom blandt andet salat med gedeost, lufttørret skinke og en vegetarret. Det skriver Fyens Stiftstidende.
- Det gik overhovedet ikke. Vi fik ikke nogen nye gæster ind, og de gamle gæster blev væk, siger regionschef Morten Steenberg til avisen.
Nu har kæden bøjet sig for de forsvundne gæster, og blandt andet sat rejecocktailen tilbage på menuen.
- Jensens Bøfhus er forankret i en stor gruppe af traditionsbundne danskere, og de forbinder os med en bestemt type mad. Med ændringerne leflede vi for gastronomerne, men vi har fundet ud af, at de aldrig vil sætte deres ben hos os, uanset hvad vi serverer, erkender Morten Steenberg.
Og rejecocktailen er tilsyneladende et glædeligt gensyn. Det nye menukort blev introduceret på restauranterne 19. marts, men havde forinden været testet på fire udvalgte restauranter, og rejecocktailen udgjorde 44 procent af alle solgte forretter i testperioden.
13 restauranter skåret væk
Den kriseramte bøfkæde er i gang med omlægning af strategien og en trimning af aktiviteterne.
Inden længe lukkes der ifølge Fyens Stiftstidende tre-fire lokaliteter i Sverige og to i Danmark. Dermed har kæden skåret 13 restauranter væk og vil tælle 29 restauranter mod 42 for bare et år siden.