Coop Danmark A/S

Irma går fra kun at være supermarked til også at være det urbane madhus

Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
"Vores nysgerrighed skaber madglæde og en bedre verden."

Under denne overskrift går Irma nu i gang med en af de mest omfattende forvandlinger i kædens 132 årige historie.

"Irma risikerer at blive ligegyldig, hvis ikke vi gør noget. Kunderne skal opleve, at Irma i praksis lever op til det, vi er kendt for: At være først, at være fræk, at være frontløberen i dansk dagligvarehandel. Med de forandringer, der er i danskernes vaner og ønsker, skal et moderne Irma se anderledes ud i fremtiden," siger direktør Søren Steffensen, som står bag strategien "Det Urbane Irma 2018-2022".

Kæden vil blive koncentreret om Storkøbenhavn - og andre metropoler. Målgrupperne er nemlig dem, der er relativt flere af her. Det er "Idealisterne", der går op i dyrevelfærd, økologi, vegetar- og plantebaseret mad og en bedre verden. Og det er "Madelskerne", der går op i smagen og madglæden. Fælles for dem er nysgerrigheden, og det er den, der er det centrale i det nye Irma. Med planen følger en omfattende investeringer i butikkerne - både i form af ombygninger, moderniseringer og også en række nyåbninger frem mod 2022.

Den første nye Irma-butik åbner allerede 8. marts i Hellerup. Og en af kædens største butikker, Østerport, åbner i januar 2019 med det nye koncept 100 procent udfoldet.

"Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i højere grad er et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne "street-kitchen"/deli'er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet. Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere og der vil være langt flere varer, man ikke kan få andre steder. Irma skal igen være noget særligt, noget helt anderledes i forhold til andre dagligvarebutikker," siger Søren Steffensen.

De kendte og klassiske Irma-varer vil i fremtiden ikke være forbeholdt københavnerne. I den nye strategi indgår også, at Irma-varer kan sælges i nye kanaler over hele Danmark - og i udlandet. Efter at være testet i en række Coop-butikker, vil det være muligt at få et udvalg af Irma-varer i Kvickly og SuperBrugsen uden for København - samt som hidtil online på coop.dk: mad.coop.dk/irma.

"Der er Irma-elskere over hele Danmark. Ved at åbne "butikker-i-butikken" kan vi styrke Irmas brand via de unikke Irma-varer og tilgodese kunderne uden for København," siger Søren Steffensen.

De første færdigombyggede Irma-butikker ventes klar i løbet af det kommende år, og hele planen er gennemført ved udgangen af 2022.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.