Ritzau
Opdateret kl. 10:38
Efter Telia-kunder søndag morgen har oplevet, at de ikke kan komme på internettet, skulle problemet nu være løst.
Det oplyser Telias kommunikationschef, Mads Houe, til Ritzau.
- Vores services er på vej tilbage på sporet. Så vores kunder skulle gerne opleve, at internettet er i gang igen, siger han.
Kommunikationschefen fortæller, at der dog kan opleves forsinkelse. På Facebook skriver Telia, at de er ved at genstarte systemerne "og det kan godt tage et par timer".
Det skyldes, at der er ekstra stort pres på trafikken, efter det ikke har virket det meste af morgenen.
- Men teknikerne melder i hvert fald, at problemet skulle være udbedret nu.
Problemerne har både været på mobilnetværket og det almindelige internet.
Kommunikationschefen oplyser, at der formentlig har været tale om et serverproblem, men at der nu skal laves et nærmere analysearbejde af, hvad årsagen til nedbruddet har været.
Telia har mere end en million brugere.
Selskabets hjemmeside har i perioden også været nede. Den skulle være på vej tilbage i normal drift, men ligesom med internettet, kan der fortsat være lidt udfordringer grundet stor trafik, oplyser Mads Houe.
/ritzau/