Bilejerne kommer ikke til at betale ekstra for at køre i deres bil alt efter hvor, hvornår og hvor langt, de kører.
I hvert fald ikke de første mange år.
Den borgerlige regering bebudede ellers for to år siden, at man ville indføre kørselsafgifter senest i 2015, men de planer er skudt til hjørnespark, skriver Jyllands-Posten.
"En omlægning af bilafgifterne er ikke noget, der er behov for hverken i dag eller i morgen," siger skatteminister Troels Lund Poulsen til avisen.
Han henviser til, at tilsvarende planer i udlandet er blevet opgivet.
"Når alle andre har opgivet det, skal Danmark ikke tage førerpositionen og lave et nyt stjernekrigsprojekt. Så skal vi tænke os om og se på, om vi skal gøre nogle andre ting," siger Troels Lund Poulsen til Jyllands-Posten.
Bilafgifterne skulle omlægges efter hollandsk model, hvilket ville betyde, at halvdelen af registreringsafgiften på nye biler ville ryge væk.
Trafikforsker Harry Lahrmann fra Aalborg Universitet beklager udmeldingen og siger, at den betyder, at der nu går længere tid, før der bliver fundet løsninger på transportsektorens CO2-problemer og trængselsproblemerne i byerne.
"Det er rigtigt, at Holland har opgivet deres GPS-baserede kørselsafgifts-projekt, men det er af politiske årsager. Så det kan sagtens lade sig gøre teknologisk. Og hvis man går forrest teknologisk, så kan man efterfølgende eksportere det til alle Europas lande," siger han til Newspaq.