Indkøbstur i Bilka tog uventet drejning: Kassedame brød ud i gråd

Påstand mod påstand. Sådan kan man kort opsummere Michael Sørensens tur i Bilka, hvor en kassedame begyndte at græde, en vagt og en chef blev tilkaldt, mens den østjyske far endte med at klage.
Et usædvanligt optrin udspillede sig ved Bilka i Tilst.
Et usædvanligt optrin udspillede sig ved Bilka i Tilst. Foto: Claus Fisker / Ritzau Scanpix

Michael Sørensen handler flere gange om ugen i Bilka ved Tilst, og han er derfor vant til at komme i det store varehus i udkanten af Aarhus.

Discountkæde straffes med sur smiley: Klam bager-afdeling

Men indkøbsturen endte med at tage en usædvanlig drejning, da han den 3. august skulle betale for sine varer i den store butik.

Til Århus Stiftstidende forklarer han, at kassedamen bad om at se, hvad der gemte sig i de poser, han havde med ind i Bilka.

Michael Sørensen havde sin otte-årige søn på indkøbsturen, og han nægtede at vise indholdet af poserne ved kassen.

- Jeg er cand. jur., og jeg kender godt reglerne. Personalet kan ikke forlange at se indholdet af kundernes poser, siger Michael Sørensen til Århus Stiftstidende.

Han forklarer, at han ikke ville finde sig i at blive mistænkeliggjort af varehuset, og han svarede til kassedamen, at han kun ville vise indholdet, hvis hun kunne fremvise et politiskilt. 

Ifølge Michael Sørensen eskalerede situationen, da en af butikkens vagter blev kaldt hen til kassen. Vagten sagde, at den østjyske far skulle gå med ind på et kontor - det nægtede han med begrundelsen om, at han ikke havde gjort noget forkert.

En chef for Bilka kom og deltog i optrinnet ved betalingskassen, hvor kassedamen brød ud i gråd, og efterfølgende har Michael Sørensen skrevet en klage til Salling Group.

Han skrev i klagen, at en butik ikke må undersøge folks tasker og poser, men at politiet skal tilkaldes, hvis de ansatte har mistanke om tyveri.

Dét giver varehuset ham ret i, men ellers har chefen hos Bilka en anden version af, hvad der foregik ved kassen.

Kasseassistenten ville slet ikke kigge i Michael Sørensens poser, lyder det fra Claus Dahl, der er varehuschef i Bilka Tilst:

- Vi er selvfølgelig ærgerlige over, at situationen udviklede sig, selv om vores medarbejder alene spurgte kunden om at løfte sine poser, så hun kunne se, om der befandt sig varer nedenunder, siger han.

Dén udlægning er ikke sand, siger Michael Sørensen, og dermed slutter sagen med at være påstand mod påstand.

Læs hele historien her.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.