Selvom det er er mere end et år siden, sangerinden Ida Corr blev mor, er der ikke mange, der ved, hvordan hendes søn, Cassius, ser ud.
Ikke før nu. Han debuterede nemlig lørdag aften i en TDC-reklame sammen med sin mor og far.
Ida Corr er teleselskabets nye ambassadør, og ud over at udkomme med en ny single, som hun gerne vil have danskernes kreative bidrag til, så er en del af aftalen også en reklamekampagne med hendes hverdag som fokus.
Og her er lille Cassius, som sangerinden fødte i december 2011, altså med. Det er fra sangerindens side, en erkendelse af, at hun ikke kan holde sin søn helt ude af medierne.
- Jeg har altid haft det sådan, at indtil Cassius var ét år, skulle han simpelthen ikke være på et eneste billede i medierne, fortæller sangerinden.
- Men jeg har måtte indse at med alle de virale medier som twitter og Facebook, så har presset været for stort. Det er jo ikke som i gamle dage. Det kan ikke lade sig gøre. Pludselig sidder man til en børnefødselsdag, og så er der én der tager et billede og vil lægge det på Facebook, siger Ida Corr.
- Det er en erkendelse af, at jeg ikke kan holde ham væk. Jeg har det job, jeg har. Der er nogle fordele og ulemper, og en af ulemperne er, at jeg ikke kan give ham den luksus at være ukendt hele sit liv, siger hun.
Når man ikke kan kontrollere det, må man prøve at styre, hvordan det så foregår, mener sangerinden.
- Jeg vil prøve at have så godt kontrol med det som muligt, og derfor er min præsentation af ham for første gang i en reklame sammen med familien, i stedet for at det er ham, det handler om. Jeg prøver at beskytte ved at være proaktiv, siger sangerinden.
Hun kunne have valgt at lave en reklame, hvor hun brugte skuespillere i stedet for sin rigtige familie.
- Men det ville jo ikke give mening i forhold til den ægthed, jeg prædiker om, siger hun.
Efter at have brugt det meste af foråret på X Factor som dommer og mentor, udgiver sangerinden torsdag sin egen single "Hold My Head Up High", der kan høres på TDC's facebookside, TDC Play og på YouTube.
Men hendes nye virke som talentspejder kan hun ikke sådan lægge fra sig. Derfor inviterer hun danskerne til at komme med deres bud på, hvordan coveret til singlen skal se ud, til at lave deres egne remix af nummeret og til at give deres bud på en koreografi til musikvideoen.
- Jeg håber, at der kommer en masse fed musik og nogle fede idéer ud af det. Jeg elsker, når folk udfordrer sig selv, og jeg håber, at nogle af dem, som måske ikke udfolder sig kreativt normalt men som drømmer om det, at de mærker, at her er et sted, hvor de kan afprøve det, siger Ida Corr.
/ritzau/