IC Group indsætter ny direktør og skruer ned for indkøb

IC Group er ved at være på plads med de varslede organisationsændringer hos blandt andet Tiger of Sweden.
Tiger of Sweden er blandt de mærker, som IC Group ejer og driver.
Tiger of Sweden er blandt de mærker, som IC Group ejer og driver. Foto: Justin Tallis/AFP

De seneste par måneder har man i tøjkoncernen IC Group arbejdet på at få optimeret organisationen, så man bedre fik udnyttet sine tre kernebrands: Peak Performance, Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Nu er man ved at være i mål. Og i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal i det forskudte regnskabsår 2016/17 løfter bestyrelsen sløret for, hvem der fremover skal stå for den daglige ledelse af virksomheden.

Den nye administrerende direktør bliver Alexander Martensen-Larsen. Han har arbejdet i selskabet siden 2008, senest som koncernfinansdirektør siden september 2015.

Derudover er der udsigt til ændringer i ledelsen hos Tiger of Sweden, hvor bestyrelsen ser et uudnyttet internationalt potentiale.

Til gengæld har en intern analyse vist, at der er blevet købt alt for stort ind. Derfor har man efterfølgende måttet sælge en masse tøj med store rabatter.

Det skal en ny ledelse få rettet op på, og det vil formentlig gå ud over omsætningen.

Koncernen som helhed omsatte for 739 millioner kroner i kvartalet. Det svarer til en vækst på fire procent.

På grund af øgede omkostninger faldt resultatet af primær drift dog til 48 millioner kroner sammenlignet med 87 millioner kroner i sammen periode sidste år.

Selskabet har desuden nedjusteret sine forventninger til både omsætningsvækst og indtjeningsgrad.

Samtidig varsler man allerede nu, at det kommende regnskabsår også vil byde på omsætningstilbagegang.

Det brød investorerne sig tilsyneladende ikke om at høre. IC Group-aktien faldt onsdag fra morgenstunden med næsten 7 procent i kølvandet på regnskabet.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.