Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Sikkerhedsstyrelsen gennemfører i år en storstilet informationskampagne om fyrværkeri. Målet er at få danskerne til at have en så sikker adfærd som muligt omkring nytårskrudtet. En del af kampagnen er landets første danskproducerede 3D-reklamefilm, som vises i biografer landet over fra den 10. til den 31. december umiddelbart før premierefilmen ?Hobbitten?. Filmens budskab er ganske klart: halvdelen af alle fyrværkeriskader rammer tilskuere. Husk briller ? og hold afstand.
- Når man kigger på ulykkesstatistikkerne, så er det de unge mænd mellem 15 og 35 år, der kommer til skade. Og skaderne skyldes primært, at de ikke holder nok afstand og glemmer at have beskyttelsesbriller på. Derfor har vi i år valgt at lave en målrettet indsats overfor dem med den her 3D-film, siger Mette Cramon.
Filmen er også produceret i en 2D-version ? den kan blandt andet ses på Sikkerhedsstyrelsens hjemmeside www.sik.dk.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.