Til efteråret behøver alverdens modebevidste hun- og hankønsvæsner ikke leve af havregrød i månedsvis, hvis de vil erhverve sig et stykke tøj fra et af modebranchens mest eksklusive mærker.
Den svenske tøjgigant H&M, der er indbegrebet af såkaldt "stangtøj", har nemlig landet sig en aftale med det italienske modehus Versace. Det skriver den svenske hjemmeside The Local.
"Jeg er begejstret for at samarbejde med H&M og at få mulighed for at nå deres brede publikum. Kollektionen vil være indbegrebet af Versace og perfekt til H&M- og Versace-fans over hele verden," fortæller Donatella Versace i en pressemeddelelse.
Fusions-aftalen kommer til at inkluderer både herre- og dametøj, samt puder og sengetæpper, der vil blive solgt i 300 af H&M's butikker fra den 17. november.
Ifølge The Local består den kommende kollektion af "læder, print, farve og overstadighed i eksklusive materialer."
Tidligere har modekendisser som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Sonia Rykiel og Jimmy Choo samarbejdet med det svenske tøjfirma.
Kilde: The Local