"Deal eller no deal" lød det i programmet af samme navn, som strøg over skærmen både i Danmark og USA i midten af 00'erne.
På scenen stod 26 kvinder med en kuffert indeholdende forskellige pengebeløb. En håbefuld deltager skulle så vælge fravælge kufferterne en efter en, i håbet om at den sidste rummede den helt store gevinst.
Blandt kuffertkvinderne i den amerikanske udgave af programmet var hertuginde Meghan, der inden hun giftede sig med britiske prins Harry var kendt som skuespillerinden Meghan Markle.
Efter en lang række programmer endte den selverklærede feminist med at sige op. Det fortæller hun nu i sin Spotify-podcast "Archetypes" ifølge flere internationale medier, herunder Deadline.
- Jeg var taknemmelig for jobbet - det kunne betale mine regninger, og jeg havde en sygeforsikring - men ikke den måde, som det fik mig til at føle. Det handlede udelukkende om skønhed, tordner hun.
Inden optagelserne stillede kvinderne op for at få sat kunstige øjenvipper på, extensions i håret og polstring i bh'en.
Hver uge fik kvinderne også kuponer til spray tan.
- Jeg var omgivet af kloge kvinder. Men det var ikke fokusset for, hvorfor vi var der, siger hertuginde Meghan og fortsætter:
- Jeg gik derfra med ondt i maven, vel vidende at jeg var så meget mere end det, der blev objektiviseret på scenen. Jeg brød mig ikke om at være tvunget til kun at være et udseende. Med lidt substans. Sådan føltes det for mig at blive reduceret til en arketype af ordet "bimbo".
Hertuginde Meghan siger i podcasten, at hun håber, at hende og prins Harrys datter, 16 måneder gamle Lilibet, vil stræbe højere i livet.
- Jeg håber, at min Lili ønsker at få en uddannelse og gerne vil være klog - og være stolt af det, lyder det fra den 41-årige hertuginde.
Sammen med prins Harry har hun også sønnen Archie på tre år.
/ritzau/
Af Grith Larsen, Ritzau Fokus
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.