Her er vinderen af DM i autosvar

Hvorfor skrive det samme som alle andre? Spred glæde med en anderledes besked.

Du kender standarden: "Hej, tak for din mail. Jeg er ikke tilbage på kontoret, før den 25. august. Venlig hilsen Sidsel".

Det må kunne gøres bedre, tænkte Alexander Kjerulf, stifter af Projekt Arbejdsglæde, som udskrev en konkurrence om et mere opfindsomt autosvar. Det ideelle svar skulle både give de nødvendige informationer og få modtageren til at trække på smilebåndet.

"Man kan jo godt sprede arbejdsglæde ved at sende et glad svar eller have en glad besked på sin telefonsvarer. Du skal kun skrive ét svar, men det kommer ud til mange. Og hvem har mere brug for lidt opmuntring end dem, der sidder og arbejder, mens du er på ferie," spørger Alexander Kjerulf.

I alt deltog 25 i konkurrencen. Ikke overvældende, erkender Projekt Arbejdsglæde. Men nok til at holdet bag vil gøre forsøget igen næste år.

"Det handler jo også om vane og traditioner. Nogle har måske slet ikke overvejet, at de kunne gøre det på en anden måde, og i nogle firmaer er der måske også tradition for at være lidt mere formel. Men det kan man jo godt tage op, for i virkeligheden er et godt autosvar også en måde at fortælle noget om, hvem man er, og hvad man står for," siger Alexander Kjerulf.

Han tilføjer, at vinderen samarbejder med en række meget store virksomheder, herunder Microsoft.

"Og de har åbenbart ikke haft problemer med et lidt mere personligt autosvar," siger han.

Her er vindermailen

Og hvordan ser et vindersvar så ud? Ja, ifølge dommerpanelet var nedenstående feriens bedste bud, oversat fra engelsk:

 


 

Hej!

Jeg nyder en stille stund offline med familien i et telt et sted i Danmark, hvor det sandsynligvis regner. Som du sikkert kan regne ud, ville det være fjollet at tage elektronik med i den type omgivelser. Jeg siger ikke, at jeg er klog, bare at jeg ikke er fjollet, så jeg vil hygge mig med nogle analoge bøger.

Bivirkningen er selvfølgelig, at jeg ikke vil vende tilbage til dig, indtil jeg - surprise - er tilbage. Det er 25. juli, men da jeg som regel får over 100 mails om dagen, skal du ikke blive vred, hvis jeg ikke lige svarer samme dag. Og flag som 'MEGA VIGTIGT' og den slags gør ingen forskel. Slap af. Vi overlever alle sammen. I mellemtiden kan du:

1) Tjekke den fantastiske video fra vores endnu mere fantastiske konference Codegarden '11

http://stream.umbraco.org/channel/1169170/codegarden-2011

2) Testkøre vores Courier2-produkt
http://umbraco.com/courier-2
3) Lære hvordan det er at være chef på mindre end to minutter
http://www.youtube.com/watch?v=NisCkxU544c
4) Se noget maling tørre: http://www.youtube.com/watch?v=Fd9CxIlkjpk

I panik? Jamen, så er det jo godt at vide, at Umbraco er en kæmpe virksomhed. Hvorfor? Fordi det betyder, at du kan få fat i mine smukke og dog intelligente kolleger, hvis du virkelig har brug for det:

- Paul Sterling (email fjernet)
- Peter Gregory (email fjernet)
- Per Ploug Hansen (email fjernet)

 


 

Læs flere vindersvar på Projekt Arbejdsglædes hjemmeside.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.