4100 danskere er blevet spurgt, og et klart flertal er ikke i tvivl.
Rema 1000 er den bedste dagligvarekæde herhjemme, når det handler om at have de mest loyale og tilfredse kunder. Det viser en ny omfattende undersøgelse, som researchvirksomheden Loyalty Group har lavet.
For andet år i træk ligger Rema 1000 således nummer ét på loyalitetsindekset i årets Brancheindex Dagligvarer-undersøgelse med 70 indekspoint.
Nummer to er discountkæden Lidl med 65 point, efterfulgt af SuperBrugsen og Kvickly, der begge scorer 63 point i undersøgelsen.
Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group, udtaler:
- Rema 1000's koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, der sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, har været en succes i Danmark. Rema 1000 har forstået, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden kan differentiere sig væsentligt i forhold til de andre discountkæder. Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked, siger Lars Jepsen i en pressemeddelelse.
Dagligvarekæderne er blevet vurderet ud fra syv centrale områder; Tilgængelighed, servicekvalitet, produktkvalitet, værdi for pengene, tillid, økologi og image.