Selvom der står 1968 på fødselsattesten, er 53-årige Helena Christensen på ingen måde på vej til pension fra modelbranchen.
Hun har netop lagt sit smukke ansigt og krop til en ny kampagne for det engelske undertøjsfirma Coco De Mer.
På instagram viser både Helena Christensen og firmaet de smukke billeder fra kampagnen.
Undertøjskollektionen er overvejende lavet af sorte blonder, der kun lige overlader en smule til fantasien.
Den danske supermodel, som tog verden med storm i 80'erne og op igennem 90'erne er forståeligt nok stolt af resultatet.
- Elsker altid at hænge ud i mit yndlingslingeri fra Coco De Mer. Dette er min anden kampagne, der arbejder med dette inspirerende team, der udelukkende består af seje kvinder. Vi havde det sjovt med at fange disse billeder fra et kvindeligt perspektiv, skriver Helena Christensen.
Sidste år foldede hun sig også ud som undertøjsmodel for firmaet i en anden kampagne. Og Coco De Mer er altså så tilfredse og imponerede over Helena Christensen, at de har hyret hende igen.
- Sidste års kampagne dykkede ned i det feministiske koncept The Female Gaze, hvor den uforlignelige Helena Christensen tog kontrollen; af hendes billede, af tøjet - alt om den måde, hun blev set på, var op til Helena, og det var en inspirerende oplevelse. Så inspirerende, at vi bad hende om at være med igen, skriver firmaet på deres instagram-profil, hvor de også viser resultatet af Helena Christensen anstrengelser foran kameraet.