Januar-pigen løfter kælent op i sin nederdel. Februar-pigen har olierede lår og et udfordrende blik. Og april-pigen vrider sig i åbne bukser og sort bh. Alle læner de sig flirtende op af massive brune trækister.
Kvinderne er del af en pin-up kalender for 2008. Et gennemtænkt markedsføringsstunt, hvor halvnøgne kvinder reklamerer for ligkister fra det italienske ligkistefirma Cofanifunebri.
Og nok er italienerne kendt for deres stærke tro. Men de holder sig samtidig heller ikke tilbage for at lade let påklædte kvinder posere i reklamer og tv, siger professer Iørn Korzen ved Institut for Internationale Kultur og Kommunikationsstudier hos Copenhagen Business School i København:
- Italienerne har et ret afslappet forhold til let påklædte damer. På tv er de vant til at se piger med meget lidt tøj på og herrer i smoking dækket af tøj fra top til tå. Og selv om det her drejer sig om begravelser, er det ikke uvant at man kan se let påklædte damer i den situation, siger han.
Det er nu fjerde år i træk, at firmaet udsender deres pin-up kalender.
Se kalenderen her.