"Hvad gør vi nu, lille du?" spørger 3F i deres million-kampagne "Skævt", der fortæller om regeringens skattelettelser. Kristelig Fagforening spenderer millioner på at pryde busskurer med den stålsatte ridder, der kæmper for dig.
Men den absolutte topscorer i at bruge medlemmernes penge på reklamer er Det Faglige Hus. Markedsføring i aviser, fodboldhold og kuponhæfter kostede 9,5 millioner sidste år. Dermed betalte hvert medlem 118 kroner og 75 øre til reklamer for Det Faglige Hus.
Det viser en analyse, som Mads Bredal fra Mediebureauet Carat har lavet på baggrund af tal fra TNS Gallup.
Dermed er fagforeningen, der er ligger i hård konkurrence med LO-fagforeningerne, den organisation, der bruger flest penge per medlem på reklamer.
Medlemmerne betaler
Reklamer er vigtige for at skaffe flere medlemmer, fortæller formand for Det Faglige Hus Johnny Nim. Han har netop givet hånd til medlem nummer 80.000, og dermed stormer Det Faglige Hus frem med cirka 10.000 nye medlemmer hvert år.
"Det vi køber er synlighed. Og så længe vores brand ikke er så stærkt som Arla og Don Ø, så er vi nødt til at gå ud og fortælle om os selv," siger Johnny Nim.
Hvorfor skal jeres medlemmer betale for reklamer for fagforeningen?
"Det skal de af den simple årsag, at hver gang vi får et nyt medlem, bliver det billigere at være medlem hos os, fordi de nye medlemmer er med til at betale for administration af vores organisation," siger johnny Nim.
Han afviser, at tallet er så højt, som analysen fra TNS Gallup viser. Men varsler endnu et stort reklamefremstød, når regeringens loft over fagforeningsfradraget bliver vedtaget i de kommende uger.
"Og når folketinget har behandlet deres plan, skal vi da helt sikkert skyde flere penge efter kampagner."