De ansatte i Telenor er begyndt at få karakterer for deres indsats på arbejdet. Det er en metode, der møder kritik, skriver e24.no.
"Det dokumenterer en manglende kompetence inden for den menneskelige psykologi, hvis de tror, det er præstationsfremmende," siger professor Bård Kuvass til e24.no.
Men det er Telenors assisterende HR-direktør uenig i.
"Hensigten er at få medarbejderne til at udvikle sig. Mange medarbejdere ønsker tilbagemeldinger på det arbejde, der udfører. Derfor kan systemet bruges til opfølgning," siger assisterende HR-direktør Øystein Bakken.
De ansatte hos Telenor er dog, ifølge deres tillidsmand, ikke begejstret for systemet, fordi det virker kontrollerende.
Kilde: e24.no
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.