Har du din egen virksomhed? Svaret er sandsynligvis ja, og hvad end det er fordi du netop har startet den op, eller du har haft den og måske andre et stykke tid, så lyder et par gode råd måske ikke som den værste ide i verden.
Hav styr på EHS
EHS står for Environment, Health and Safety, og fokuserer på at beskytte både folk og miljø. Det kunne f.eks. være i form af hændelsesrapporter og sikkerhedsobservationer, der gøres i virksomheden. Hvis de registreres og kommunikeres dårligt, så er det ganske simpelt en ineffektiv proces, der kan føre til hændelser på arbejdspladsen, der ellers kunne være undgået. Hvis du ønsker at implementere en software alt-i-en-løsning på problemerne med EHS, så gå ind på Ecoonline.dk og læs mere. Her kan du få en EHS-platform, der først og fremmest er designet på baggrund af din virksomhed og dets arbejdsforhold, og som gør det muligt at skabe reelle og virksomme forandringer. Du vil desuden få mere tid til at implementere sikkerhedsprocedurer baseret på relevant information, så du øger engagementet og samtidig reducere administrationstiden, ved at kunne overlade det.
Benyt internettet
Det må efterhånden være næsten umuligt at have en virksomhed, uden også at benytte sig af internettet på den ene eller anden måde. Mest nævneværdigt er det smart, hvis din virksomhed har en dedikeret hjemmeside. Her er det muligt at beskrive virksomheden nærmere, både omhandlede formål, kontaktoplysninger og udførsel af arbejde. Det er også en oplagt mulighed at sælge f.eks. produkter her, hvis din virksomhed gør i det. Generelt er en hjemmeside smart til mange ting, også inkluderende at kunne nå ud til nye kunder, der nemt kan henvises til virksomheden via hjemmesiden.
Værn om medarbejderne
Det siger måske sig selv for nogle, mens det for andre kræver en smule indlæring. At værne om sine medarbejdere, er noget man som ejer, bør sætte en fryd i. Uden medarbejderne, findes der essentielt set heller intet firma. På trods af det, hører man ofte at alle kan erstattes, og i teorien er det rigtigt nok. I praksis udfolder det sig dog anderledes, for ikke to personer er ens, og ej heller er det, folk hver især kan bringe på bordet af arbejdsmoral, loyalitet og personlighed. At værne om sine medarbejdere er en gradvis proces, og vigtigst af alt er at du forsøger at lytte til deres behov, og opfylde dem om muligt.