Hvis du har stablet din egen lille butik på benene, hvilket i sig selv kan være en kæmpestor opgave, men nu har opdaget et behov for lidt ekstra gode råd til det videre arbejde, så frygt ej! Her får du netop det, i håb om at kunne hjælpe dig godt på vej.
Husk altid det gode omdømme
Det er ofte nemmere sagt end gjort, som med så mange andre ting, men forsøg altid at have i baghovedet, at dit omdømme for forretningen betyder alverden. For mange er det måske selvsigende, men et godt omdømme er alfa og omega for, at en butik, lille eller stor, kan køre rundt. Folk kommer forhåbentlig til butikken, fordi der er fede eller særlige produkter, som de har brug for. Foruden netop de produkter, der tiltrækker folk, så er et godt omdømme og den gode kundeservice det, der holder på kunderne, som forhåbentlig derved får lyst til at komme igen en anden gang. Et godt omdømme og en god behandling af kunderne, vil også gøre dem mere tilbøjelige til at anbefale din forretning til andre, som de kender. Har de derimod indtryk af, at du er en træls, usympatisk eller uhøflig person, er de ikke tilbøjelige til at vende tilbage, og så ryger det hele lidt i vasken.
Tilbyd forsendelse
Med gode muligheder for at pakker næsten kan nå rundt overalt efterhånden, så er der ingen undskyldning, for ikke at tilbyde forsendelse til kunder, der bor langt væk eller simpelthen ikke har mulighed for at besøge din fysiske butik, af den ene eller anden årsag. Herved får du udvidet din kundebase markant, og det gøres også nemmere, at få folk lokket til, når forsendelse kan tilbydes. Det er naturligvis ekstra arbejde for dig at skulle sørge for at pakke, sende og eventuelt stå for returneringer, men det giver også en hel del mere indtjening, hvis det bliver stablet ordentligt på benene. Husk dog at sikre dine produkter under forsendelsen. Det kunne, til såvel de mindre som større produkter, gøres enten med bobleplast eller boblekuverter, som du kan finde blandt andet på https://www.alle-konvolutter.dk/
Kvalitet er lig med tilfredse kunder
Den gode kundeservice og det gode omdømme gør nok så meget, men hvis ikke kvaliteten af dine produkter er helt i top og forventningsafstemt derefter, så betyder førstnævnte ikke ret meget. Allerhelst bør dit produkt også adskille sig fra andet lignende, som er på markedet. Måske din force er, at det er bæredygtigt produceret, og at det giver dig en fordel i forhold til eventuelle konkurrenter på området. Det kunne også være noget helt andet, men uanset hvad skal kvaliteten være i orden. Produktet i sig selv skal allerhelst være fejlfrit, og er det ikke tilfældet, er du nødt til at kunne indrømme det i håb om at bevare den gode kundekontakt. Foruden produktet skal ting som indpakning også være præget af kvalitet og omhu. Det duer ikke at vælge en plasticpose, hvis du f.eks. reklamerer med bæredygtighed, og andre tilfælde kan også gøre sig gældende.