Døjer du også med at få valuta for pengene, når det gælder markedsføring med reklamefilm eller videoannoncer? Du er bestemt ikke alene. Videoer er generelt den markedsføringsform, som flest virksomheder i Danmark springer over – dels fordi det kan være dyrt at lave en god reklamefilm, men også fordi de oplever, at de ikke får nok for pengene.
Det er imidlertid muligt at få stor succes. Det handler bare om at glemme den gammeldags metode til markedsføring med videoannoncer.
Almindelig markedsføring med reklamefilm
Markedsføring med reklamefilm har været almindeligt i mange år. Faktisk er reklamefilm blevet så almindelige, at den gennemsnitlige dansker hader dem med passion, der er stå stor, at hovedparten hellere vil betale ekstra for en ydelse og til gengæld undgå reklamer. Dette skaber en stor udfordring for de virksomheder, der gerne vil reklamere, for der er en stor risiko for, at de irriterer potentielle kunder fremfor at lokke dem til køb.
Ud over risikoen for at ens videoer er en gene, så skaber gammeldags videomarkedsføring også problemer, når det kommer til at dokumentere egentlige resultater. En reklame i tv har givetvis en succesrate, men man kan kun anslå, hvor mange procent af kunderne, der køber noget, reelt set gør det på grund af videoen.
Dette er blot to grunde til, at det er tid til at se video-markedsføring i et nyt lys.
Relevans er nøgleordet
Når det kommer til videoannoncer er relevans et vigtigt nøgleord. Hvis en reklamevideo er interessant for en potentiel kunde, er risikoen for, at de vil se den som en gene meget lille. Gammeldags videomarkedsføring gav kun meget begrænsede muligheder for at målrette sit budskab, men dette er anderledes i dag, hvor vi har internettet.
Markedsfører du online, har du mulighed for at finjustere på uendeligt mange parametre, hvilket sikrer, at der er større sandsynlighed for, at du rammer de rigtige mennesker. Dette giver bedre resultater i forhold til markedsføringen og formindsker risikoen for, at folk bliver irriteret over din virksomhed og dit budskab.
Annoncering på YouTube
Rigtig mange danskere bruger YouTube, og endnu flere kender til det. YouTube er én af de mest populære kanaler til at se videoer fra hele verden, og det gør den også til en oplagt markedsføringsmulighed.
YouTube tilbyder virksomheder at annoncere deres produkter i starten af forskellige videoer. Dermed er det muligt at udvælge en meget specifik kundegruppe, der blandt andet er baseret på interesser.
En anden fordel er, at du kun behøver at betale efter populariten på din video. Dette kan eksempelvis være antallet af personer, som ser din video til ende, eller det antal, der klikker på annoncen. Dermed spilder du ikke penge på at reklamere til irrelevante modtagere.
Hvis du er blevet nysgerrig, kan du læse mere om Youtube annoncering her.
Ovenstående indhold er sponsoreret