Frustreret Line Baun: Hvorfor er ventetiden så lang på 1813?

Ved de københavnske politikere, at læger og sygeplejersker løber spidsrod, spørger Line Baun Danielsen.
Line Baun Danielsens mor har hjerteproblemer og havde brug for hjælp. Men ventetiden hos Region Hovedstadens akuttelefon 1813 var meget lang.
Line Baun Danielsens mor har hjerteproblemer og havde brug for hjælp. Men ventetiden hos Region Hovedstadens akuttelefon 1813 var meget lang. Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix (arkiv)

"Var du tilfreds med ventetiden", "kunne du lide musikken, mens du ventede' eller "har du forslag til forbedringer"?

Det er spørgsmål, som Line Baun Danielsen gerne ville have haft, efter hun to gange i påsken måtte vente i en time, før hun kom igennem til 1813 for at få hjælp til sin mor.

Men det var ikke de spørgsmål hun fik, da hun efter ventetiden deltog i en tilfredshedsundersøgelse på sms. Her blev hun spurgt ind til, om hun var tilfreds med den hjælp, hun fik af sundhedspersonalet og om hun var overordnet tilfreds med 1813, skriver hun på sin blog hos BT.

Det kunne hun kun svare ja til.

"Hvem skal vi rette skytset mod? Ja, ikke mod dem vi 'møder' i telefonen eller på hospitalsgangene. De gør, hvad de kan - og mere til. De har endda menneskeligheden med, selvom jeg godt kunne forstå, hvis de i travlhedens helvede måtte lægge den til side. Hvor ligger lorten så?", spørger hun retorisk og undrer sig over, hvor hun så skal kunne klage:

"Ved de (politikerne, red.), hvad der foregår udenfor kontorets fire vægge, der hvor læger og sygeplejersker løber spidsrod - ofte på nedslidte og overbelagte afdelinger med dårlig udluftning og syge mennesker stuvet sammen på afdelingerne. Jeg tvivler, for så ville det ikke være sådan," skriver Line Baun Danielsen.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.