Det fik økonomiske konsekvenser, da en ung fyr på Facebook skrev, at hans kælerotte var blevet væk i Kvickly i Silkeborg.
Den unge mand skrev tirsdag en anmeldelse af butikken på det sociale medie, hvor han kvitterede med at give én stjerne til det lokale supermarked. I anmeldelsen, der senere viste sig at være falsk, skrev den kække fyr, at han havde haft sin kælerotte med i butikken, men at den nu var væk.
- På det tidspunkt var jeg 99 procent sikker på, at det var drengestreger. Men så snart jeg ser den, går der selvfølgelig en hel procedure i gang, når vi hører noget om skadedyr. Fødevaresikkerheden er topprioritet for os, siger butikkens souschef Lasse Holm Rasmussen til TV2 Østjylland.
Kvickly i Silkeborg kontaktede med det samme Coop, Fødevarestyrelsen og en skadedyrsbekæmper, mens de lukkede butikken ned, og en hundepatrulje fra et skadedyrsfirma ankom for at fange det kælende skadedyr.
Souschefen forsøgte at få kontakt til den unge mand, men han svarede aldrig. To timer senere var anmeldelsen fjernet fra Facebook.
- Det vidner måske om, at han har fået dårlig samvittighed, og at det er en falsk anmeldelse, siger Lasse Holm Rasmussen.
Kvickly måtte skrive en ny Facebook-opdatering om, at dagligvarebutikken igen var åben for kunder - og at der ikke var en rotte løs mellem butikshylderne.
Nu står Kvickly tilbage med tabt omsætning i forbindelse med den midlertidige lukning, og samtidig skal de betale en regning til skadedyrsbekæmperen for den unødvendige ulejlighed.