Forbruget af energidrikke er steget markant i de danske husstande.
I perioden fra august 2019 til juli 2020 var der 558.000 danske husstande, der som minimum havde købt en energidrik i det pågældende år.
I samme periode i 2023-2024 gjaldt det 1.062.000 danske husstande.
Det er en stigning på 90 procent, skriver Consumer Panel Services GfK i en pressemeddelelse.
De oplyser, at andelen af dem, der køber energidrikke er steget i alle aldersgrupper.
Få her et overblik over hvor mange, der i 2024 har købt energidrikke i de forskellige aldersgrupper:
* 18-29 år - 57 procent.
* 30-39 år - 51 procent.
* 40-49 år - 52 procent.
* 50-59 år - 43 procent.
* 60-69 år - 23 procent.
* 70+ år - 14 procent.
* Total - 38 procent.
Aldersgrupperne udgør husstande i Danmark, hvor den primære indkøber befinder sig i aldersgruppen.
Kilder: Consumer Panel Services GfK.
/ritzau/