Nu er der håb for indiske facebook-brugere, der gerne vil se lidt blegere ud.
Man kan nemlig få en applikation, der gør profilbilledet lysere. Applikationen er en del af en kampagne, som firmaet Vaseline står bag, der skal promovere deres serie af produkter til mænd, der også skal få huden til at se lysere ud. Det skriver AFP.
Markedet for disse produkter er støt stigende, og kampagnen promoveres af Bollywood-stjernen Shahid Kapur, som selv demonstrerer, hvordan han ser ud med lysere hud.
Kampagnen har indtil videre været en kæmpe succes, lyder det fra firmaet, der står bag markedsføringen.
Hudblegeprodukter til mænd blev først lanceret i 2005 - 27 år efter, at det første produkt til kvinder så dagens lys.
At lys hud er attraktivt blandt Indere, det viser en undersøgelse fra 2009 på en datingsite, hvor 12.000 personer deltog. Her blev lys hud betragtet som et af de vigtigste kriterier, når man skal finde sig en partner i det nordlige Indien.