Er du en af dem, der ødelægger tjenerens arbejdsdag, når du går ud og spiser - endda uden at være klar over det?
Berlingske har spurgt nogle danske køkkenchefer, hvilken type gæster, der irriterer dem og deres ansatte mest.
Ikke overraskende er det blandt andet de gæster, der taler grimt til eller om tjenerne - for eksempel fordi tjeneren er udenlandsk, eller fordi der er opstået en misforståelse omkring bestillingen.
Men også gæster, der først på restauranten informerer om allergier, er upopulære. De gør det nemlig sværere for kokkene at lave maden, end hvis de på forhånd vidste, at de skulle sørge for at have et alternativ parat.
Gæster, der selv vil bestemme bordet, eller brokker sig over at skulle sidde for tæt på andre gæster, får også den nedadvendte tommelfinger.
Og så er opmærksomhedskrævende gæster en plage. Hvis man går på en halvbillig restaurant, kan man ikke forvente, at tjeneren holder stolen og hælder vin op, lyder det fra køkkencheferne.
Se de andre restaurant-synder på b.dk.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.