I Danmark er der længe blevet snakket om Oh No Ono. De har ligget på diverse hitlister, deres krøllede hår og unikke visuelle stil er sprunget i øjnene, når man åbnede aviser og magasiner. Senest er de nomineret til P3 Gennembruddet og P3 Lytterhittet, og nu stiller det engelske musikmagasin NME også op i heppekoret:
»NME er sindssygt toneangivende. Det er åndssvagt, så meget det har at sige at blive omtalt i det blad. Vi er blevet kontaktet af fire-fem udenlandske pladeselskaber på baggrund af 20 ord,« siger bassist Nis Svoldgård. Nærmere bestemt figurerer Oh No Ono på redaktionens egen playliste og får disse ord med på vejen: Excentrisk med anstrøg af new romantic sindssyge fra Danmark, som Buggles der laver coverversioner af Spandau Ballet, men spillet af fyre med Strokesfrisurer, og de står i kø til at blive vores nye favoritband?.
Så nu har pladeselskaber som Island (The Killers) og 679 Records (The Streets), meldt deres ankomst, og Oh No Ono skal også til England og spille showcases i december.
»Vi har været heldige, men vi har også været dygtige,« siger synth- og pianomand Kristian Olsen.
Tjekkede drenge
Og for musikbranchen også usædvanligt tjekkede omkring ?forretningen? Oh No Ono. Det er i hvert fald meldingen fra distributionsselskabet.
»Det handler om, at hvis man har styr på de økonomiske, praktiske og tekniske ting, så giver det en meget større ro og frihed til den kreative proces,« siger Kristian Olsen.
»Hvis man gerne vil nogen steder her i verden, så må man være flittig og arbejde hårdt,« siger Nis Svoldgård, så man næsten kan høre Mærsk McKinney, og fortsætter:
»Og så har vi et kontrolbehov, som for eksempel kommer til udtryk, når vi laver fotoshoots eller video. Måske er vi lidt sure at arbejde sammen med en gang imellem, fordi vi stiller lige så store krav til dem, vi arbejder sammen med, som til os selv,« siger Nis Svoldgård.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.