Krigen raser, inflationen hamrer derudaf og priserne stiger.
Krisen har for alvor ramt danskerne, som blandt andet skal tænke sig ekstra om, når der skal handles.
Men det gælder også den anden vej.
Butikkernes udgifter er også steget i en grad, så helt nye tiltag ser dagens lys.
Senest gælder det tilbudsaviserne fra Coop, der bliver slanket under krisen.
Det skriver Markedsføring.
At tilbudsaviserne fremover skal være slankere, skyldes en blanding af højere produktions-, energi- og papirpriser.
- - Det har været så grelt, at vi nogle gange har haft svært ved at skaffe papir til tilbudsaviserne, og sådan har det aldrig været tidligere, siger Heidi Kessler, som er marketingschef i Coop til mediet.
Derfor bliver tilbudsvarerne frem over klemt mere sammen i brochurerne fra Coop, der blandt andet tæller SuperBrugsen, Kvickly, Coop 365 og DagliBrugsen.
Ifølge marketingchefen er priserne på det papir, tilbudsaviserne trykkes på, steget med 30 procent siden begyndelsen af året.
Nøjagtig samme problematik har man i kæden Jysk, hvor tilbudsaviserne også er påvirket af energikrisen.
- Vi har en tilbudsavis, som stiger voldsomt i pris, så den bliver naturligvis mindre attraktiv end andre platforme. Vi vil sende færre aviser på gaden, arbejde med kortere formater og konvertere fra fysisk til digital. Det er ikke hokus pokus, siger CMO i Jysk, Michael Gade.