Efter Tiger-succes: Dansker satser benhårdt på ny kæde

Den danske iværksætter Philip Bier satser på at blive den foretrukne samarbejdspartner for udenlandske detailforhandlere på det britiske marked.
Philip Bier tog Tiger-kæden til England i 2005. Han har siden solgt sin andel og er blevet multi-millionær på salget, skriver The Guardian.
Philip Bier tog Tiger-kæden til England i 2005. Han har siden solgt sin andel og er blevet multi-millionær på salget, skriver The Guardian. Foto: Claus Bech Andersen/Ritzau Scanpix (arkiv)

Danske Philip Bier, der lancerede discountkæden Tiger i England i 2005, har ifølge BT indgået en franchiseaftale med den franske kæde ÏD Kids.

ÏD Kids forhandler børnetøj og legetøj, så aftalen om at åbne 50 butikker rundt om i landet kommer på et velvalgt tidspunkt, nu hvor kriseramte Toys "R" Us er i fuld sving med at lukke ned i Storbritannien.

Kædens første butik vil åbne i hovedstaden London i løbet af maj, men Philip Biers ambitioner stopper ikke der:

- Vi vil være den foretrukne samarbejdspartner for udenlandske detailforhandlere, der gerne vil ind på det britiske marked, siger Philip Bier ifølge BT til den britiske avis The Guardian, og tilføjer, at målet er at have seks mærker i løbet af de næste fem år.

ÏD Kids har på verdensplan 1.200 butikker og ejer otte forskellige brands, heriblandt børnetøjsmærkerne Okaïdi and Oxybul.

I forbindelse med Toys "R" Us' kollaps har Lego fået 30 millioner dollar - eller i omegnen af 180 millioner kroner - i klemme.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.