DSB erkender at have fejlet

DSB beklager, at de ikke har været bedre til at tage sig af de ansatte, der er blevet syge af asbest.

Inden for de seneste 12 år har 22 medarbejdere i DSB fået udbetalt erstatning, fordi de er blevet alvorligt syge af asbest.

Det tal er nyt for DSB, som beklager sagen dybt.

»Det er en sag, der berører os dybt, især i ledelsen, som er ansvarlig for det her. Vi har fejlet på to områder: Vi har ikke sikret, at de ansatte ikke bliver udsat for asbest, og vi har ikke fulgt op på de sager, vi har fået fra Arbejdsskadestyrelsen,« sagde DSB?s underdirektør Hans Munck fredag aften i TV-Avisen.

»Det kommer bag på os, at problemet har det omfang. Vi vidste det ikke. Vi har fået det at vide gennem pressen i dag,« sagde Hans Munck og tilføjede:

»Vi spørger selvfølgelig os selv om, hvordan det har kunnet lade sig gøre, og må konstatere, at vores procedurer simpelthen ikke har været gode nok.«

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.