Den nye topchef i DSB, Christian Roslev, har gjort det klart over for de 10.000 ansatte, at DSB skal have vendt underskud til overskud i en fart - og at ingen områder er fredet.
Det bekymrer de ansatte.
"Vi frygter i allerhøjeste grad, at der vil komme afskedigelser," siger Henrik Horup, næstformand i Dansk Jernbaneforbund til Berlingske.
Alle kender situationen og økonomien i DSB. Alligevel vil Dansk Jernbaneforbund ikke acceptere fyringer.
"At begynde at skære ned og afskedige på vores område, uden at der er dokumentation for et overtal af medarbejdere, vil vi ikke være med til. Og som jeg har ladet mig fortælle, skal der udvides i køreplanen, og det kan jeg ikke se løbe rundt, hvis effektiviseringerne medfører afskedigelser," siger Henrik Horup.
Det er dramaet omkring det kriseramte datterselskab DSBFirst, der har ført til, at et stort overskud for 2010 er blevet vendt til et underskud på godt en halv milliard kroner.
Sideløbende har DSB fortsat store problemer med at få IC4-togene på skinner.
Topchef Christian Roslev siger til Berlingske, at DSB allerede har indført ansættelsesstop, men at det "ikke er nok".