Lidl donerer 226.668 kroner til uddannelse af flere klovne. Det skriver Deatilfolk.dk.
Donationen går til Danske Hospitalsklovne og skal bruges til at uddanne seks nye klovne, der kan give syge børn glæde og sjov i hverdagen på danske hospitaler.
Donationen stammer i stor grad fra Lidl’s kunder. De har op til jul kunne købe småkager med klovne-organisationens logo på, hvor 1 kroner per solgt pakke gik til projektet. 126.668 pakker blev solgt, og derudover har Lidl selv valgt at lægge 100.000 kroner oveni.
"Vi er rigtig glade for igen i år at kunne støtte Danske Hospitalsklovne og derigennem bidrage til, at der nu kan uddannes endnu flere klovne. Det er vi rigtig stolte af. Danske Hospitalsklovne gør et kæmpe stykke arbejde for rigtig mange indlagte børn og deres familier, og vi har stor respekt for deres arbejde,” fortæller Rikke Brandes, kommunikationsansvarlig hos Lidl, ifølge Deatilfolk.dk.
For at øge salget af småkager valgte Lidl at lave en konkurrence om, hvem der kunne sælge flest småkager blandt kædens 92 butikker. Vinderen var Lidl i Aalborg, og butikken modtog en teambuilding dag med kollegerne, skriver Deatilfolk.dk.