Det er næsten for godt til at være sandt for landets singler.
I månedsvis har Danmarks største datingside på internettet dating.dk lovet en nærmest mirakuløs scoringschance.
I reklamer på tv har det gang på gang lydt: "mere end hvert 4. parforhold starter her."
Men den fantastiske scoringsstatistik har dating.dk ikke kunnet dokumentere, så derfor gik Forbrugerombudsmanden ind i sagen.
Dating.dk kunne kun dokumentere, at hvert fjerde parforhold starter ved at indlede kontakt på internettet.
"Forbrugerombudsmanden fandt derfor, at undersøgelsen blev taget til indtægt for andet og mere, end der er belæg for, og at udtrykket derfor var vildledende," lyder det i en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden.
Nu har dating.dk ændret slogan til det mere neutrale "kærligheden starter her."
"Forbrugerombudsmanden har stillet sig tilfreds hermed, men har samtidig indskærpet over for firmaet, at markedsføringsloven stiller krav om, at rigtigheden af angivelser om faktiske forhold skal kunne dokumenteres," slås det fast i pressemeddelelsen.