Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Dansk Erhverv har opgjort, at danske forbrugere handler for over 100 milliarder kroner om året via nettet, og af disse går de 30 milliarder til udenlandske webshops. Det er selvfølgelig et problem for danske webshops, men ikke mindst for danske forbrugere, der betaler over 500 millioner kroner i skjulte gebyrer til de danske banker.
Det er muligt, fordi bankerne lægger det såkaldte valutakurstillæg ind i det samlede transaktionsgebyr. For dig som nethandlende betyder det, at du ikke har mulighed for at opdage det ekstra tillæg, fordi det blot er lagt ind i det samlede beløb, webshoppen trækker på din konto.
Ergo opdager man som almindelig dansker ikke, at man er kommet til at betale gennemsnitligt 1,8% mere for sine varer. En skjult praksis som iværksætteren Ken Villum Klausen nu vil gøre op med og derfor lancerer et såkaldt Travel Card, som er fri for disse skjulte gebyrer, i protest mod bankernes nuværende forretningsmetoder.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.