Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Dansk Erhverv har opgjort, at danske forbrugere handler for over 100 milliarder kroner om året via nettet, og af disse går de 30 milliarder til udenlandske webshops. Det er selvfølgelig et problem for danske webshops, men ikke mindst for danske forbrugere, der betaler over 500 millioner kroner i skjulte gebyrer til de danske banker.
Det er muligt, fordi bankerne lægger det såkaldte valutakurstillæg ind i det samlede transaktionsgebyr. For dig som nethandlende betyder det, at du ikke har mulighed for at opdage det ekstra tillæg, fordi det blot er lagt ind i det samlede beløb, webshoppen trækker på din konto.
Ergo opdager man som almindelig dansker ikke, at man er kommet til at betale gennemsnitligt 1,8% mere for sine varer. En skjult praksis som iværksætteren Ken Villum Klausen nu vil gøre op med og derfor lancerer et såkaldt Travel Card, som er fri for disse skjulte gebyrer, i protest mod bankernes nuværende forretningsmetoder.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.