Som et led i en større re-branding lancerer Warner Bros. Discovery et nyt, samlet udtryk for de lokale TV-kanaler i Norden. Rebrandingen indbefatter i alt 14 tv-kanaler i Danmark, Finland, Norge og Sverige og vil være synlig på skærmen fra den 15. januar. I Danmark indbefatter ændringen Kanal 5, Kanal 4, 6'eren og Canal 9.
– Vi har stærke og unikke kanalbrands i hvert af de nordiske markeder. Ved at synkronisere deres udseende styrker vi vores brandidentitet for vores kanalportefølje. Det er tid til en opdateret og konsistent brand-tilstedeværelse på tværs af de nordiske lande, og vi håber, at dette vil glæde publikum og forbedre deres seeroplevelse, siger Jenny Berggren, VP Marketing Networks & Games, Nordics, hos Warner Bros. Discovery i en pressemeddelelse.
Selv om det er en total makeover, håber Berggren, at det nye grafiske design vil hjælpe seerne med at navigere, når de søger deres foretrukne underholdning.
– Vores mål er at gøre det lettere for seeren at finde det indhold, som de ønsker. Vi vil skabe et system, der flyder fra kraften i vores flagskibskanaler og giver vores sekundære kanaler en klar retning. Med det nye, friske look er det let at identificere de lokale Warner Bros. Discovery-kanaler, ikke kun når du ser hjemme, men også hvis du besøger et andet nordisk land. Flagskibskanalen i hvert marked vil have samme farve, og det samme vil de forskellige sekundære kanaler baseret på deres indholdsudbud, siger Berggren.
I Danmark betyder makeoveren, at Kanal 5, Kanal 4, 6'eren og Canal 9 får et helt nyt logo, udseende og design fra mandag den 15. januar.