To af de største danske tøjproducenter er på vej ind på det amerikanske marked. Det er Bestseller og IC Companys, der ellers før har haft svært ved at få afsat deres tøj på den anden side af Atlanten, det skriver Jyllands-Posten.
Men allerede her til sensommeren er Bestsellers damemærke Vero Moda klar til det amerikanske marked med tre modemesser i USA.
- Vero Moda begynder stille og roligt i USA gennem aftale med en lokal distributør, der skal stå for slaget på det marked. Vi har ikke planer om i denne omgang at skulle lave egne butikker. USA er et interessant marked, men vi tager det skridt for skridt, siger Bestsellers kommunikationsdirektør Mogens Werge, til Jyllands-Posten.
Også IC Companys Tiger of Sweden er på vej mod vest.
- Vi er ved at stikke tæerne i vandet derovre med salg af Tigers kollektioner. Men vi begynder helt forsigtigt og skal ikke på nogen måde i gang med egne butikker, før vi til fulde har lært markedet at kende, siger direktør for IC Companys, Mads Ryder, til Jyllands-Posten.
Den danske tøjbranche eksporterede sidste år for 22,6 milliarder. Men det samlede salg af tøj til amerikanerne stod for sølle 84 millioner.
Newspaq