Det, der begyndte som en musikalsk spøg for syv år siden, er ved at udvikle sig til en sand succes for fem unge danske musikstuderende.
Flaskedrengene kalder de sig, og siden i mandags er deres version af Lady Gagas hit "Pokerface" gået verden - og ikke mindst USA - rundt. I skrivende stund er videoen på YouTube ved at nærme sig 90.000 visninger eller hits.
Konceptet går kort og godt ud på, at Flaskedrengene puster på livet løs i deres ølflasker og fremelsker coverversioner af populære internationale sange.
Det har nu ført til, at gruppen har skrevet kontrakt med et amerikansk tv-selskab, og at forskellige morgenshows vil vække sine seere til tonerne af dansk flaskepust.
- Vi har ikke gjort noget aktivt for at promovere os i USA, så vi er lidt overraskede. Videoen er et år gammel, men den blev filmet og lagt op med henblik på, at den skulle eksplodere på et tidspunkt, siger band-medlem Martin Barrett Handberg til Ritzau.
- Nu skulle videoen meget gerne blive vist i nogle morgenshows i USA, og så håber vi på, at den bliver set af de rigtige, så vi kan komme over og spille hos David Letterman.
Han fortæller, at der ligger masser af videoer med Flaskedrengene på nettet, hvoraf enkelte har få hundrede hits, mens andre er oppe omkring 20.000. På grund af hypen på amerikanske blogs er ambitionen nu at nå 100.000 hits med "Pokerface on Bottles".
Tilbage i 2008 optrådte Flaskedrengene i Talent på DR, og sidste år bød blandt andet på to optrædener i Hong Kong.
Nu hvor tingene er begyndt at flaske sig på den anden side af Atlanten, bruser Flaskedrengene over af boblende optimisme:
- Vores endelige mål er at spille i pauseshowet ved Super Bowl, siger Martin Barrett Handberg.