Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Pressemeddelelse fra Jesperhus
Da Jesperhus i sommerferien introducerede den nye figur Dr. Træls - der sammen med blandt andre Jungledyret HUGO - skaber glæde og oplevelser hos ferieparkens børn, tog man YouTube i brug for at nå børnene.
Det viste sig at være en rigtig god ide.
Flere end 550.000 børn har fulgt mysteriet på YouTube og mange har indsendt tegninger af, hvordan de tror skurken "Dr. Træls" ser ud. De eneste ledetråde børnene har fået er en cigar, en mobiltelefon og en sko, som man også har kunnet se på Youtube-kanalen eller udstillet i Blomsterhytten i Jesperhus Blomsterpark.
- Vi er blevet fuldstændigt overvældet af børnenes engagement. Over 550.000 har fulgt med på vores Youtube-kanal og vi har modtaget mange hundredevis af flotte tegninger fra børn i alle aldre - og alle har haft deres helt egen forestilling om, hvordan Dr. Træls har set ud, siger Jonatan Vestbo Gregersen, chef for underholdningen i Jesperhus på Mors.
YouTube løfter markedsføringen for Jesperhus
"Jesperhus Mysteriet" og de andre film på Jesperhus' Youtube-kanal tilbydes helt gratis og uden reklamer. Jesperhus håber, at det vil give seerne lyst til at besøge ferieparken.
- Formålet med vores Youtube-kanal er, først og fremmest, at udvide vores fortællingsunivers og forlænge oplevelsen af Jesperhus til både før, under og efter opholdet. Derudover ønsker vi at være der, hvor børnene i forvejen er - på Youtube - og introducere universet til endnu flere familier, hvilket (forhåbentligt) kunne give nye familier lyst til at besøge os, siger Simon Overgaard, ansvarlig for Jesperhus' online markedsføring og udvikling.
Og det virker tilsyneladende.
- Det er svært at finde børn i Jesperhus, som IKKE på forhånd kender vores karakterer og fortællinger. Og det er ikke bare tegnefilmskaraktererne, som Jungledyret Hugo, Ræven Rita, Dellekaj og aberne Zik og Zak, børnene kender på forhånd. Vores selvopfundne karakterer som "Kaptajn Rødspætte", "Romkugle", "Ida" og snart "Dr. Træls" (hvis udseende dog er inspireret af skurken i den første Jungledyret Hugo spillefilm), opnår mindst lige så stor popularitet på kanalen og i Jesperhus - hvilket er et tydeligt bevis på, at vi formår at skabe egne karakterer og fortællinger, som engagerer børnene, slår Simon Overgaard fast.
Jesperhus Mysteriet er skrevet, instrueret og filmet af Jesper Pedersen i samarbejde med Jonatan Vestbo Gregersen og Simon Overgaard. Jesper er fra foråret 2018 blevet fuldtidsansat i Jesperhus og har fået det primære fokus at producere film til Youtube-kanalen.
Følg kanalen her :
https://www.youtube.com/jesperhusvideo
Kontakt:
Yderligere information:
Jonatan V. Gregersen, Underholdningschef, tlf. 5128 8945
Simon Overgaard, Ansvarlig for Jesperhus' online markedsføring og -udvikling, tlf. 3151 6052
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/dansk-kaempesucces-pa-youtube-550000-born-fulgte-jesperhus-mysteriet?releaseId=13389906
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.