Danmarks Idræts-Forbund reklamerer for bookmaker

Stik imod lovgivningen har Danmarks-Idræts Forbund annonceret for udenlandske bookmakere på sin resultatside, Infosport.dk

Da den engelske bookmaker Ladbrokes i november tabte en retssag ved Landsretten, var Kai Holm ude med en kraftig kritik af aviser, der sælger annonceplads til udenlandske bookmakere. Nu viser det sig, at DIF?s egen hjemmeside, www.infosport.dk, selv har bragt de ulovlige reklamer. Det oplyser TV2 Sporten.

»Det er meget enkelt. Det er en lodret, beklagelig fejl fra vores annoncebureau. Det er en beklagelig fejl, en menneskelig fejl, som vi har påtalt overfor bureauet,« fortæller formanden for Danmarks Idræts-Forbund, Kai Holm, da DNY ringer for at få en kommentar til en lidt pinlig affære.

Det er dog tilsyneladende ikke Danmarks Idræts-Forbund, der er skyld i fejlen.

Mar­tin Schradieck er administrerende direktør hos Ad Pepper, som styrer reklamebannerne på blandt andet Infosports sider, og han tager det fulde ansvar for fejlen.

»Det er ikke Infosports skyld overho­vedet. Det er Ad Peppers fejl,« siger Martin Schradieck til TV2 Sporten. Han skynder sig at understrege, at selvom reklamen har ligget på hjemmesiden i over en måned, så er der kun syv brugere, der har klikket på den.

Webmasteren hos Danmarks Idræts-Forbunds resultatservi­ce, Infosport, Steen Petersen, har beklaget fejlen, men fortæller, at menneskelige fejl er uundgåelige.

»Det er sket en eller to gange før, og der har vi fået dem pillet af med det samme. Det burde ikke kunne ske, men vi har et bannerbureau til at stå for det, og der kan ske fejl alle steder, hvor der er mennesker involveret,? si­ger Steen Petersen til sporten.tv2.dk.

Kai Holm kalder sagen for bagatel-agtig.

»Jeg håber ikke, at det sker igen, men menneskelige fejl kan du ikke gardere dig imod,« siger han.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.