Udbruddet af coronavirus har betydet et stort dyk i Bang & Olufsens salg.
I marts, april og maj er selskabets salg faldet med tæt på 40 procent, mens der på bundlinjen har været et tab på 135 millioner kroner.
Det fremgår af selskabets regnskab for perioden tirsdag.
- Det har været et skuffende år for Bang & Olufsen, siger topchef Kristian Teär.
Udbruddet af coronavirus har haft store konsekvenser får B&O, der har måttet sælge aktier for at få flere penge i kassen.
Det har indbragt yderligere 356 millioner kroner til at forsøge at komme oven på igen efter coronakrisen.
I det næste regnskabsår, der løber fra juni til og med udgangen af maj 2021, venter B&O vækst i salget.
Om B&O
* Bang & Olufsen blev grundlagt i 1925 i Struer af to unge ingeniører, Peter Bang og Svend Olufsen.
* De første produkter var højttalere og mikrofoner. Siden er radioer, grammofoner, TV-apparater, telefoner og stereoanlæg kommet til.
* Den første store succes kom i 1929, da de to ingeniører fik skabt en radio, der kunne modtage strøm direkte fra stikkontakten i stedet for at være drevet af batterier.
* Bang & Olufsen lagde fra begyndelsen vægt på designet, og gennem årene har nogle af selskabets produkter fået ikonstatus. Nogle har været udstillet på kunstmuseet MoMa i New York.
* Op gennem 1960'erne satte selskabet fart på eksporten, og i 1970'erne fik Bang & Olufsen for alvor slået sig fast som leverandør til et købestærkt segment.
* Virksomheden har samtidig haft svært ved at tjene penge og har i perioder haft store underskud på bundlinjen. I det seneste fulde regnskabsår, 2018/19, fik B&O dog sit første reelle overskud i flere år.
* De senere år har Bang & Olufsen solgt dele af forretningen fra for igen at koncentrere sig om den klassiske forretning med lyd- og fjernsynssystemer til forbrugerne.