Populariteten for computerspil er steget, og computerspil er blevet til et af verdens førende medier.
Annette Jacobsen, der er formand for den danske brancheorganisation MUF, Multimedieforeningen, oplyser om en omsætningsfremgang i 2008 på 38 procent trods den økonomiske krise.
"Det ser godt ud. Vi har slet ikke mærket finanskrisen, tværtimod har vi knaphed på konsoller," siger Annette Jacobsen til Berlingske Business.
Årsagen til den stigende popularitet er til dels, at computerspil er blevet et socialt tidsfordriv, hvor 40 procent af spillerne overraskende nok er kvinder. Derudover har satsningen på musik i spillene også haft stor betydning.
"Trenden er, at man ikke spiller så meget alene mere. Det er blevet en social ting at spille spil," lyder det fra Christian Haugaard, der er nordisk direktør for Activision Blizzard (verdens største udgiver af computerspil).
I fremtiden vil branchen fokusere på reklamer i spillene, der skal øge omsætningen yderligere.