Cimber Sterling-medarbejdernes billetchikane har haft store administrative omkostninger for konkurrenten Norwegian.
Selskabet har brugt flere dage på at rydde op i de hundredevis af falske billetbestillinger, der siden i fredags er tikket ind fra Cimber Sterlings interne it-netværk, skriver epn.dk.
Det har nu fået Norwegian til at overveje, om der skal lægges sag an mod Cimber Sterling for brud på markedsføringsloven og dokumentfalsk.
Blandt andet fordi at en af de falske billetbestillinger blev foretaget i Norwegians adm. direktør Bjørn Kjos' navn.
"Indtil nu har det kostet os tid og kræfter at fjerne bookingerne fra systemet. Det har været til stor gene ikke bare for os, men især for de flyrejsende, der havde ønsket at benytte sig af vores tilbud," siger Norwegians kommunikationschef, Anne-Sissel Skånvik.
Cimber Sterlings topchef, Jacob Krogsgaard, sagde tidligere på ugen, at han ville give Bjørn Kjos en undskyldning samt iværksætte en undersøgelse af de falske billetkøb.
Blandt andre har Cimber Sterlings juridiske chef, Alex Dyrgaard, indrømmet at have købt et antal billetter, som han ikke havde til hensigt at benytte.
Om det får konsekvenser for ham eller andre af de implicerede medarbejdere, vil Jacob Krogsgaard ikke udtale sig om. Ligesom det stadig er usikkert, om en retssag står for døren.