En elektronikkæde i Australien er nu gået ud med en offentlig undskyldning, efter kæden blev lagt for had på sociale medier. Det skriver Brisbane Times.
Årsagen er, at en butikschef afviste en kunde, fordi han havde Downs syndrom.
Mandens søster, Victoria Milne, fortæller i en Facebook-post, hvordan hun sammen med sin bror, James, ville besøge en af JB Hi-Fi-kædens butikker. Men de blev afvist, først af en sikkerhedsvagt, og bagefter af butikschefen.
Butikken havde åbenbart haft problemer med en anden kunde med Downs syndrom, som de beskyldte for butikstyveri. Derfor ville de ikke lade Victoria Milnes bror ind i butikken.
James, som søsteren beskriver som en sød, venlig ung dreng, kunne ikke forstå, hvorfor han blev afvist.
Chef: Jeg vil aldrig undskylde
Sikkerhedsvagten havde et foto af manden, som de mistænkte for tyveri, og den mand lignede slet ikke James Milne, fortæller søsteren. Men vagten nægtede fortsat at lukke dem ind.
Moderen ringede derefter til butikschefen for at klage over behandlingen, men fra ham lød det, at han aldrig ville undskylde.
Derfor skrev Victoria Milnes et opslag på Facebook, hvor hun fortalte, hvordan hun og broderen var blevet behandlet. Klagen gik viralt - og nu har den øverste chef skrevet en undskyldning fra firmaets Facebook-profil.
Her beklager han behandlingen af den unge mand med Downs syndrom og hans familie, og oplyser, at sagen er ved at blive undersøgt.
Victoria Milne har fået mange følgere og meget støtte på Facebook, og oplyser på sin profil, at hun gerne vil bruge opmærksomheden til at sætte mere fokus på mennesker med Downs syndrom.