Prisen for en cheeseburger har været kunstigt lav i over 20 år.
Det siger kommunikationschef hos McDonald's Mads Jensen til Ekstra Bladet.
Derfor sætter McDonald's og burgerkædens franchisetagere prisen på den populære burger op fra den 5. april.
Således vil det være slut med, at kunne købe en cheeseburger for en rund 10'er.
Prisstigningen bliver nemlig på hele 20 procent, altså vil det fremover koste 12 kroner for en cheeseburger.
Mads Jensen siger til avisen, at han håber, at folk har forståelse for prisstigningen.
- Jeg tror efterhånden, at folk har indset, at der er prisstigninger på en lang række ting, heriblandt hvede- og oksekødspriserne, siger kommunikationschefen.
Konceptet om "coinoffer" - altså en burger til en 10'er - dukkede op slutningen af 1990'erne, hvor priserne blev sat ned i forbindelse med et kampagnetilbud.
Kampagnen blev sidenhen permanent og må betragtes som ikonisk for McDonald’s.
Umiddelbart er det kun prisen på cheeseburgeren, som får et hak opad. Prisen på en hamburger vil forblive på en 10'er.